Friday, July 15, 2011

Sudah Ini Jalan Hidupku...

mood: redha itu yang terbaik untukku..

result kursus degree dah keluar...disebabkan gred matematik aku B- maka aku tak dapat ambil electrical engineering..oleh yang demikian aku diberi tawaran untuk pilihan yang ke 4 iaitu Bachelor in Science (Physics)..

dulu...
aku pergi interview Skim Pelajar Cemerlang untuk kursus perundangan di UIA..
ye..
gua nak jadik peguam yang otai..
ada masalah?-.-

6 januari..
surat tawaran Skim Pelajar Cemerlang...
aku tak dapat tawaran untuk undang2 UIA tapi kejuruteraan/sains tulen..
tekan sini dan korang akan tahu betapa sedihnya aku...
there's no other choice..
pandangan mak,abah,,kakak,,abang,,aku jadikan penguat semangat..
13 januari..
aku tekad...UTM,,here I come!!:D

dulu..
*takdelah dulu sangat..dalam bulan 4 @ 5*
aku tanam minat untuk jadik engineer yang otai..erk?
ye..
ade masalah pompuan jadik engineer?#emo

harini..
dek kerana aku letakkan kursus sains fizik tanpa berfikir sebagai salah satu pilihan,,
itu yang aku dapat...
sekali lagi...
aku tak dapat apa yang aku mahu..
aku mintak pendapat awin dengan kak suri..
sebak dada gua bhai..
meleleh ayak mata naaaa...
lari ton suare gua bercerite kat kakak2 gua...

"sa,,ko cuba je ambil..ada sebabnya semua yang ko nak ko tak dapat..."

"sa,,jadik lecturer ok sangat tau..ko mesti boleh punye belajor sampai phd.."

gulppp..

"sa,,gaji cikgu sains tinggi tau!"

"sa,,bersyukurlah..kawan2 kau tak semua dapat ambil degree macam ko.."

"ade jugak adik aku jadik saintis!boleh pegi angkase lepas!"

banyak lagi pesanan kakak2 yang aku sayang...
yang buat aku semakin bersemangat..
untuk bergelar pelajar fizik tulen..
untuk meraih DL setiap semester...
untuk grad sebagai First Class Honour..
untuk merebut scholarship MARA sekali lagi untuk buat phd..
untuk menandingi sahabat2 yang mengambil kursus kejuruteraan!

tak kisah jalan aku berputar belit hari ni,,
kalau esok dijanjikan olehNYA jalan yang luas dan lurus untuk aku!

2 sahabat mencelah:

inside out said...

terima kasih juge karana telah memberi saya inspirasi untuk menguatkan semngat menggagahkan diri mengharungi course pilihan ke5 aq!!! thanx

Mrs. Caspian said...

u're most welcome...lets go for it!!