Friday, July 29, 2011

Blessed Friday | Imbasan Zaman Kanak-kanak

mood: meowwww~!!

Ramadhan akan masuk beberapa hari lagi...teeeetttt!*tatabahasa salah ye para pelajar..-.-*

InsyaAllah kita semua akan mula berpuasa isnin ni..waaaahhh,,sangat tak sabar!!!tahun ni,,setelah 5 tahun,,akhirnya aku akan bersahur dan berbuka selama sebulan minus minus bersama mak dan abah!!tu yang teruja tu..heee~~:D

aku ingat lagi dulu masa kecik2.....

disebabkan masalah mulut..err..bibir aku terlalu kering sampai ulser beranak pinak kat bibir aku tu...maka aku dibenarkan puasa setengah hari!!keh3...

kalau main2 dengan awin (kakak aku),, kat bawah pokok rambutan kat laman rumah,,asal ada nyamuk gigit je,,kitorang akan pastikan nyamuk tu kenyang dulu baru kitorang lepuk nyamuk terbabit..pasal pe?kan nanti keluar darah,so kitorang akan tunjuk kat mak,,mengharapkan belas kasihan supaya kitorang boleh buka puasa masa tu jugak!:p

kalau masa mandi pulak,,aku selalu berendam dalam kolah kat bilik air tu senyap2..jangan sampai mak dengan abah tahu sebab kolah tu bukan utk rendam orang ye..segar wehh..penat puasa pun hilang..kadang2 sampai jari kaki aku kecut duk dalam tu lelame..keh3..

lepas asar,,aku dgn kakak aku gilir2 pi naik beskal untuk ambil bubur lambuk free...best!

dalam pukul 5sengah macam tu,,aku akan tunggu kat depan tv untuk tengok waktu berbuka ikut negeri n daerah..lepastu rasa hepi bila waktu buka kat segamat lagi cepat daripada kat tempat lain..tapi selalunya tak puas hati sebab ada tempat yang buka pukul 6.40,,6.45...pffft.

kurma dulu2 keras,,bentuk macam lipas...*memang lah,,dulu2 abah tak suka beli yang mahal2..-.-*

kalau nak beli baju raya,,dulu2 sebab mak taknak kitorang gaduh,,dibelikan baju raya yang sama pattern,,sama kaler...bila dah darjah dua,tiga empat,,dah tak mau dah baju raye same sebab nanti malu nak pakai masa sambut raya kat sekolah rendah..tapi nanti tak puas hati pulak..nak baju macam yang awin pakai jugak!keh3..

bagi aku,,zaman kanak2 adalah zaman yang paling seronok especially masa puasa n sambut raya...seronok sangat2...bila dah besar gedabak macam ni,,puasa dah tak boleh separuh2 hari,,nak berendam dalam kolah pun nampak benor tak senonohnyee,,inikan lagi nak cepuk2 nyamuk bagi keluar darah semata2 nak buka puasa..ye lahh,,aku kan dah besar,,dah baligh,,dah tahu baik buruk..hukum hakam agama..kan?kan?kan?

tak banyak yang aku harapkan..semoga ramadhan yang akan datang kali ni lebih diberkati daripada ramadhan2 yang lalu....peace!(n_n)v

raya tahun lepas bersama sepupu sepapat..:)

raya 2008 bersama abang2 dan kakak...:)
haisshh..belum2 lagi dah tayang gambar raya..-.-'

2 sahabat mencelah:

cikSukaSuki@AL said...

wahhhhhh, kem salam abang tau *sambil berbisik

KPGisMe said...

keh3..abang kite dua2 askar tau..:)