Monday, July 11, 2011

Katak Beriman..

mood: simple plan..-.-

ye..tajuk entry ini bukan lah typo okeh..memang aku maksudkan katak pun..bukan kakak,,tapi katak ye..


whooaaa!!ye..katak beriman..-.-

cenggini ceritanya..rumah aku kan rumah kampung,,so,,memang banyak binatang suka menumpang kasih..setiap pagi ada je burung comel2 main cak2 kat pokok bunga mak aku..tadi masa aku masuk bilik air pun,,ada anak lipan mati lemas kat kolah..kesiann..

dan termasuklah incik katak yang beriman nih...setiap maghrib dia muncul...nak tahu sebab apa aku cakap katak ni beriman??rumah aku ni memang dekat dengan masjid..so,,setiap kali azan maghrib dilaungkan,,setiap kali tu lah jugak katak ni tiba2 muncul entah dari mana..masa tu abah dah merempit pegi masjid dulu..katak nih melompat sampai bersepah2 kaki die,,menuju ke pintu..punyelah nak cepat mengalahkan pak imam nak pegi masjid pulak..
bila aku bukakkan pintu,,laju je dia keluar...benda nih dah macam jadik rutin si katak tu pulak setiap kali maghrib menjelma..
*dan rutin aku jugak untuk bukakkan pintu untuk beliau setiap maghrib..-.-'*
entah bila dia masuk umah pun aku tak tau...tapi menurut abah selaku saksi utama,,mungkin katak ni masuk setiap kali abah balik dari sembahyang subuh kot...tu yang aku panggil katak beriman tuh...-.-'

yang peliknya,,tak ada pulak dia berak merata...beranak pinak apatah lagi...mak kata,,agaknya katak tu ikut abah gi masjid lah..sebab tu dia pun sibuk nak keluar time maghrib...katak beriman...wallahu'alam...

konklusinya,,jangan takut2 nak datang umah aku sebab binatang kat sini semua mesra pelanggan..peace!(n_n)v

4 sahabat mencelah:

shazmeenKPGianz :)) said...

LIKE! hahaha... ko leh ganti kan tmpat noer lah syeza! :D

KPGisMe said...

hahahaha..meen!!x sanggup aku nk rampas title noer!!hahah

shazmeenKPGianz :)) said...

hahaha...aq rase die bangge nak bg title tu kat ko..

KPGisMe said...

hahahah..ngek ah meen!!!aku blom bersedie !!