Saturday, August 13, 2011

Sebab Aku Berblogging

mood: saturday!hoyeah3..!

waahh,,nampaknye ade org follow blog aku tapi secara senyap2..aku tak dapat nak trace pun sape follower aku yang ke 98..ingatkan nak follow balik tapi takpelahh..mungkin dia taknak identitinya diketahui..-.-'

back to the topic yang kak sasa nak simpan dalam blog harini..hoyeaaahh!!sebab pe korang berblogging hah??cehh,,sibuk nak tahu...hahah

satu.
awal dulu2 masa tu aku baru habis spm..aku buat blog ni asalnya nama blog ni Dear Diary sebab aku nak simpan semua cerita zaman sekolah dalam ni..tapi sebab tyme tu aku kuat berjalan,,pergi melawat Fateh yang sakit leukemia...(alhamdulillah sekarang dah semakin ok..) pergi sana pergi sini..kodok tidur lagi,,maka blog aku terbiar sepi...ecehhhh!

dua.
dua tiga minggu kemudian,,aku tengok blog kakak aku comel gile..aku pun rasa macam nak sambung blogging balik sebab nak buat page yang lawas-lawas cenggitu..eheh..masa tu still guna nama Dear Diaries lagi sebab entry aku pun pasal aku dengan hamba Allah yang mengecewakan aku (tapi akhirnya aku kecewakan dia balik dgn bantuan Farahani Dorae)..keh3...

tiga.
makin hari aku makin matured..eh?maksud aku blog ni yang matured lahh..masa tu aku dah masuk utm..aku join Sahabat Blogger kat fesbuk and aku tengok otai2 blogger ada blog yang simple tapi ramai gile follower..(*.*)..so aku pun naiktaraf blog aku dgn macam2 isu and aku promote kat fesbuk setiap entry aku,,aku follow orang pastu aku soh diorang follow aku balik..sebab aku nak ramai follower gak..keh3..

empat.
lepastu aku jumpa "family" aku kat utm...geng2 KPG yang aku pernah cerita kat sini... then aku ubah nama blog ni jadik KPGisMe..aku padam semua kisah pahit Dear Diaries dan aku jadikan blog ni sebagai tempat aku mencoretkan semua tentang KPG...

lima.
bila foundation kat utm dah habis,,dan bila aku dah tak ada cerita tentang KPG,,aku jadikan blog sebagai tempat untuk mencari ketenangan dengan meluahkan setiap apa yang mengganggu kepala otak aku..tapi selalunya lepas aku dah publish post and aku rasa macam mengarut je apa yang aku tils,,aku akan delete balik..hampeh je...

enam.
tapi setiap hari aku akan cuba untuk update blog aku supaya aku tak mati kejung dek bosan yang melampau..lagipun aku join nuffnang...so,,aku akan update blog supaya trafik blog aku naik..nanti boleh dapat duit dari nuffnang..heheheh..

huuu..memang banyak sebab aku berblogging..aku pernah kena hentam sebab blog,,ramai orang pernah kecik hati dengan blog aku sebab aku sendiri yang mengada2 taip entry yang entah apa2..tapi aku ni blogger tegar..heheheh..lagipun andai kata aku hilang ingatan suatu hari nanti,,aku ada blog ni untuk kembalikan at least 25% daripada memori aku yang hilang..aku sayang gila blog ni sebab setiap entry yang aku post ada emosi yang berbeza...mintak maaf lah kepada sesiapa yang terasa aku menceroboh hak privasi dia atau aku terang2an mengutuk dia dalam blog ni atau terasa aku macam menggedik2 dalam blog sendiri..aku mintak maaf dehh..perghh macam nak raya daaa..huhuu..oklah chiow..salam!:D

2 sahabat mencelah:

SEE by Cikgu Ezaty said...

well dear.. sebab blogging y ke 5... walau un sudah x bersame ngn kpg but u need to update or refresh about them alwayz.. bru la klu hilang ingatan nti 50percent boley igt blik ble tgk blog ni.. dont 4get ur kpg's.. i love to see u all as one big family.. :)

Mrs. Caspian said...

zatay..aku sgt terharuu...dalam ramai2 org yang tak suke dgn KPG,,ade gak yang suke...well,,ailapyu lah zatay!!:D