Wednesday, August 24, 2011

Aku Memang Suka Berangan

mood: 7.18 am..uuuuuu...

assalamualaikum semua..

lately memang dah malas nak tulis entry baru..busy tengok drama korea..keh3 hoi gelak berpada2 siket!matured wehh matured!-.-'..orang sibuk soh aku ngapdet blog..fine..aku ngapdet..hahahaha

sebenarnya aku ni memang suka berangan..dulu,,aku selalu membayangkan alam universiti yang penuh dengan keseronokan...waktu kakak aku masuk uitm lendu,,aku selalu nak dengar cerita die..apa jadik waktu orientasi??ada senior nak kenal kau tak??dapat pakwe baru tak??lecturer hensem tak??erk??sunggoh ribena kepale otak ko ni sasa ooi..-.-'


punca aku jadik macamni adalah kerana aku kuat berangan!!-.-'

situasi satu:
aku selalu berangan adegan yang mana aku tergesa2 nak pergi library dan dengan tiba2 aku terlanggar mamat ensem dan buku aku dan dia habis terabur kat lantai...and then tertukar kad matriks...lepastu happily ever after..cerite beria sampai ke anak cucu cicit..7 keturunan akan mengagumi betapa sweetnye atok nenek moyang diorang...erk?cliche giler bhaiii..


situasi dua:
aku pernah jugak berangan adegan yang mana aku tertumpahkan air kopi kat baju seorang mamat masa kat kafe..lepastu dia pergi beli air kopi yang baru...dan datang ke arah aku dengan gaya macam model..pastu semua orang yang ada dalam kafe pandang cemburu kat aku yang hanya mampu tersenyum menawan menantikan air kopi daripadanya...dia berhenti depan aku dan terus simbah air kopi tu kat baju aku sambil ketawa besar seraya menjelir2 lidah kat aku...dan aku hanya mampu nyorok bawah meja malu punya pasal...erk??apesal sedih semacam angan2 aku yang nih??T.T


okeh aku paham semua angan2 aku memang entah ape2 langsung...tak sanggup aku nak cerita semua..takut makin banyak pulak uban kat kepala ni haa..erk??berangan lebih2 boleh tumbuhkan uban ye mengikut fakta sasa..-.-' tapi itu dulu..zaman yang penuh dengan angan2..dalam kepala hotak ni hanya fikir universiti adalah port terbaekk utk berlakunya scene yang membibitkan leb leb...hahaha..tapi sekarang dah matured...dah tak berkepale otak ribena lagi dah..hoyeaaah hoyeeaahh!

sejak aku masuk u,,aku belajar menjaga hati sahabat..aku belajar untuk menjaga hati sendiri bila hatiku tak dijaga sebagaimana aku menjaga hati sahabatku..aku belajar untuk menerima dan berhadapan dengan ujian..aku belajar bersyukur...aku belajar untuk menerima diri sendiri tatkala ada pihak yang tak dapat terima diri aku..aku belajar untuk bersabar..aku belajar untuk menjadi pendengar setia..aku belajar untuk ketawa bila sahabatku gembira..aku belajar untuk menangis bila sahabatku bersedih...aku belajar untuk memendam rasa setiapkali aku berkecil hati dan yang paling syok,,aku belajar tengok cerita korea!:D


dan sekarang aku dah matured!!keh3..dan adegan2 dalam angan2 aku pun dah tak beria kejadah sangat lah..hahahahahahah..sudah2 lah merepek meraban sasa ooii..-.-'okbai..salam.(n.n)v

2 sahabat mencelah:

inside out said...

mungkin adengan kopi di kafe tuh bakal menjadi kenyataan...
calon kopi tumpah dalam bas dah ade!!! haha

KPGisMe said...

yeahh...be my candidate plisss...oh gedik sungguh aku nih :p