Monday, August 15, 2011

Ibu Mertua Dan Ibu Tiri Itu 1 Geng

mood: tak eksaited sangat lah nak raya..

assalamualaikum semua!

hoyeaah hoyeaahh hoyeaahh!best kan tajuk entry hari ni..betul ke mak mertua dengan mak tiri tu satu geng..??well,,orang selalu label mak tiri tu sebagai perempuan yang garang..yang pura2 baik depan suami dia tapi bila suami tak ada,,dipijak2 nya anak tiri dia..cehh pengaruh drama melayu..

sementara mak mentua pulak digambarkan sebagai perempuan yang selalu tak puas hati dengan menantu..dan selalu dera menantu dia baik secara psychology mahupun fizikal..kira macam menantu pilihan anak tak sebanding dengan jodoh pilihannya yang tak kesampaian..aku belajar dari drama melayu okeh..heheh

nampak tak betapa se'geng' nya dua golongan nih??err..ye ke??

mak tiri yang kejam dalam sinetron BMBP..alaa..si Mama Rika tuh..-.-'

Ibu mertua yang err..tak tahu nak label apa..-.-'
 jangan nilai dulu lah beb!!kemon...zaman dah berubah..ibu tiri pun seorang manusia..seorang ibu...susah dah nak jumpa ibu tiri yang pijak2 anak tiri...tapi tak tahulah kalau masih ada scene2 ibu tiri zaman sekarang yang macam dalam bawang merah bawang putih...minta dijauhkan lah...

mak mertua??aku cuba terima hakikat yang mak mertua tu sama macam mak sendiri tapi bila darah daging aku sendiri kena macam2 dengan mak mertua dia,,aku sendiri ngeri..aku sendiri menangis wehh..tu baru dengar cerita saudara sendiri..belum lagi jadik betul2 kat batang hidung..bukan nanges sebab takut nak kahwin (belum2 lagi dah berangan..hak tuuihh..) tapi sebab sedih bila saudara sendiri diperlakukan sedemikian..kata2 tu sebenarnya lebih tajam dari pedang tau..makan dalam beb..lagi2 bila keluar dari mulut mak mertua sendiri..aigoo..

tapi tu lahh...dalam sejuta,,mungkin cuma ada sorang dua je yang macam tu...takpe,,kita jadikan pengajaran..esok lusa andai kata kita yang perempuan ni ditakdirkan jadik mak tiri mahupun mak mertua,,kita treat lah anak tiri and menantu tu macam anak sendiri..ye tak?

waahh,,hari ni aku sangat berfikiran jauh..sibuk pikir pasal mak mertua lah,,mak tiri lahh..ayoyoo..dah jauh sangat nih..ok lah sebelum aku makin merepek meraban..baik aku chiow dulu...salam!(n.n)v

pssstt..abah aku suruh aku carik anak yatim buat jadik suami..-.-'

4 sahabat mencelah:

SEE by Cikgu Ezaty said...

haha.. ak un nk cari suami anak yatim PIATU la.. senang balik raye..

Mrs. Caspian said...

haahh..lupe nak letak PIATU..heheh..-.-'

reenapple said...

pengalaman dengan mak tiri dah..
pengalaman dengan mak mertua belom!!! hehehe
betulllah... tak semua cam tue...zaman daa berubah.. kikikiki

Mrs. Caspian said...

ouh..kan?kan?kan?:)