Wednesday, March 16, 2011

rumah KPG @ zoo??

semalam,,sedang aku ber-facebook-ing dgn member,,tiba2 aku terdengar jeritan bonda tersayang... aku pun bergegas ke tempat kejadian dan......

saksikaaannn.........




amacam?besar tak besar menatang tuh!?abah hero sejatii...sementara aku hanya jurukamera yang mampu menjerit menyaksikan adegan thriller tersebut..adikku pula awal2 sudah menyorok di belakangku!chait! harap je lelaki...hampeh! yang mak pulak macam trauma..setiap kali nk masuk bilik air je,,terhendap-hendap...kot2 lah ada anak-pinak kaum keluarga kala******** tu lagi kan..

malamnya.....
tiba2 hidung mak menangkap bau bangkai di dalam rumah..aik??takkanlah bau bangkai kalajengking siang td kot????korek punya korek,,geledah punya geledah....LAILAHAILALLAH!!!! di celah2 rak baju,,terdapat seekor makhluk Allah mati kesepitan..innalillah.....kesian *mak menti tu..patotlah malam tadi dengar bunyi mak menti memekak2..aku pikir dia tengah layan karok..rupanya tengah nazak...
*mak menti adalah panggilan kami sekeluarga kepada sang tikus*

malam lagi..err..dalam sejam lepas tu..
aku,mak,abah dan adik sedang khusyuk menonton cerita Asmara 2..abah bangun,nak masuk bilik,,nak baca surat2 yg dia dapat..tiba2 mak menjerit (sekali lagi?)..EH,,MU!!AMIK KATAK TUH NAK MASUK BILIK!!
(*mu adalah panggilan manje mak kepada abah..auuwww!)
aku pun turut menjerit menyuruh abah menangkap katak yg menggerutu tersebut..nk tau apa abah buat?? abah boleh acah2 katak tuh macam abah selalu buat kat cami (cucu dia merangkap anak sedara aku)..dah macam main pok amai2 pun ada!aku hanya mampu tergelak sambil melihat katak terbabit melompat laju memasuki ruang bilikku..haiiihh~

katakanlaaaahhh,,katakanlaaahhh!!adakah benar aku kini berada di rumah atau di zoo??lol~

5 sahabat mencelah:

anish said...

haha..katakanlaaaahhhhhhhh..tiru abg mail...ko kne igt syeza..kte ni sedang mncungkil rahsia alam..umah ko tu kira cm da trcungkil la rhsia alam nye..haha

anish said...

suara ko je lebih ni syeza..hak3!

Mrs Caspian said...

hahahhaha...suare aku lahh penyeri video nih!!

syafiqhidayat said...

ya allah...jengking aje kott..
aku bunuh rimau ta bising ponn..
hua hua hua

Mrs Caspian said...

hehhehehehe