Sunday, June 19, 2011

Siapa kita untuk mentertawakan orang??

mood: sakit kepala maaaa....


hari ni hari pertama aku menghadiri kelas memandu..alhamdulillah,,dgn bantuan kakak2ku,,dapat jugak aku amik lesen..masuk dalam kelas,,aku terus pilih tempat duduk depan since belakang2 memang dak2 muke gangster dah kongker..dan...peritnye...aku keseorangan...huhuhuhuuu...

persepsi pertama:
kelas bosan + tertinggal fon kat umah = tidur sepanjang kelas!

5 minit kendian:
kelas masyuk + cikgu lawak = gelak tak hengat dunie!

utk ambil kedatangan,,maka cikgu pun memanggil nama sorang2...

"rozita?"
"saya!"
"norsyazriza?"
"emm.."*nada malu2...yekkk!*
"nordin?"
"ye saya!"

betul!ada mamat nama nordin yg aku agak umur dlm lingkungan pertengahan 20-an...

setengah jam kendian,,cikgu panggil sorang2 datang ke depan utk submit borang n kertas jawapan yg kami jawab utk colour-blind test...tibalah part si nordin nih....

"laaa....mana no. i/c awak???asal tak tulis??"
"errr...saya x ingat"
"awak x ingat num i/c???no ATM ingat x??"(sambil senyum sinis)

seisi kelas riuh dgn gelak tawa..tapi nordin terus tunduk...aku hanya memerhati tanpa rasa lucu sedikitpun...

"mana i/c awak?meh saya tuliskan"
"i/c saya kat kakak kat luar tu"
"awak bg i/c awak kat org??"
"dia mintak tandatangan tadi"
"tandatangan apa??pertukaran i/c?"
semua gelak lagi...gelakkan nordin sebab benda yg dimaksudkan sebenarnya 'cap jari',,bukan 'tandatangan'....tapi...nordin tetap tunduk..sekadar tersenyum mengubat hati sendiri mungkin...

"habis tu,,duit nak amik lesen awak dah bayar belum??"
"dah"
"bayar pada siapa??"
"entah..saya x ingat...."
"x ingat jugak?no ATM ko ingat x?"
"ATM?"(garu kepala)
"ko tak tahu ATM tu ape??"

gelak lagi...satu kelas gelakkan nordin tapi dia masih begitu.tunduk....

"ko dtg sini ko tak bayar ke??percume??"
"tauke saya yg bayarkan...saya ikut je..."
"oohh..tauke ko yg nak amik lesen ke??"

berdekah2 gangster belakang aku gelak....aku mengengsotkan kerusi ke depan...x selesa dgn bau mulutnya...perokok mungkin...
nordin hanya mampu tersenyum...siapalah dia utk menghalang mereka dari terus ketawa.....jadi,,siapa pula kita utk mentertawakan kelemahannya??sumpah,,aku sungguh bersimpati....

5 minit kendian:
aku dan seisi kelas diarah utk pergi menangkap gambar di bilik depan....masa tu,,aku perempuan pertama yg sampai kat bilik tu...kat depan aku ada nordin...selesai org amik gambar,,tiba turn nordin tapi dia tak masuk...aku pandang dia...memberi isyarat bahawa turn dia dh sampai...tak..dia malah senyum padaku sambil memberi isyarat agar aku masuk dahulu memandangkan aku dikepung mat2 gengster di belakangku....

konklusi???biar kita miskin ilmu tapi kita kaya budi bahasa daripada ilmu ada tapi bajet gengster...dalam kelas boleh lawan2 cakap dgn pengajar...manusia...manusia.......

coming up next: something related to a girl named Hannah Dentz!

2 sahabat mencelah:

Penyu said...

sian nordin. cikgu tu pun main balun je kutuk org.

nak je sepuk kepala cikgu tuh. geram!

Mrs. Caspian said...

tahu x perr...kite tak tahu..maybe nordin tu ade problem dari segi memorizing kan..??huhuu...