Wednesday, October 2, 2013

Today My Life Begins

Yesterday has come and gone
And I've learn how to leave it where it is
And I see that I was wrong
For ever doubting I could win
- Bruno Mars
 
Alhamdulillah for the life, for the family, for the love that surrounds me. :)

I'm grateful. I'm happy. To live in me. That moment when you feel loved by everyone (tho of course not every people around you DO really love ya lolz). Bahagia!
 
Aku telefon rumah, dengar suara mak abah, bahagia! Bertuahnya lah hai ada mak dengan abah yang selalu ada, yang selalu mendoakan kita tanpa perlu diingatkan pun. Aku ada keluarga yang tahu bila nak agah dan bila nak sergah adik dia ni. Yang paling penting, they've got this power which I will forget my sorrow right away! Bahagia! Kalau boleh show off rasa bahagia ni, satu dunia pun boleh rasa meluat kot. Hahahahahah!
 
Sabtu lepas aku jenjalan sampai ke Melaka hoi. Malam tu rancang, esoknya terus pergi. Daebak! Kitorang jenjalan sampai tak nampak kaki sendiri tang mana. Lol over kan? It's tiring but the quality time itself is what matters more. Bahagia ada kawan-kawan buat ketawa. Kawan-kawan buat kongsi hobi yang sama- berjimba!

Minggu lepas, masa hati tengah kabut mati kutu, sempat aku mesej Nad. She's always my favorite friend. Always my favorite handkerchief. She's the place -my most favorite place- I would seek for whenever I feel like crying my heart out. Tak payah cerita apa-apa pun bila dengan dia. Nangis je dan kau akan rasa lega selega-leganya. Dia kawan yang selalu cakap 
 
"Kau buatlah apapun, za. Aku ada. Kalaupun lepastu kau rasa apa yang kau buat tu dah salah, aku tetap ada. Tak lari kemana. Betul salah kau, aku ada."

Gosh! Sambil taip ni pun dah menjejeh-jejeh, Nad. Aku bahagia ada port meleleh cemni. Bahagia!

Aku ada kakak-kakak (beza setahun dua je pun - my classmates) yang tak kisah terima budak yang bajet ekspress macam aku ni walaupun aku yang termuda dalam kelas. (weewit!lolz). Dua tahun ni dengan diorang, tak pernah sekali pun aku rasa terasing. Guess what? I don't even have to pretend. They've already seen my true colors as well as my close friends. Bahagianya!

Rasa macam dah cukup semuanya. Aku tak mahu apa-apa lagi dah. Bila kita dapat jadi diri sendiri sepenuh-penuhnya dan semua cukup-kurangnya kita dapat diterima orang-orang yang sayangkan kita, dah cukup dah. Bahagia! Bila kita tahu, apa yang lebihnya kita tu, orang hargai, dan apa yang cacatnya kita tu, orang redhai. Alhamdulillah aku bahagia begini. :)

Mungkin aku bukan yang terbaik tapi insyaAllah akan menjadi lebih baik dari sehari ke sehari. :)

p/s: Find your happiness. Find the reasons behind your every smile and you'll feel grateful within seconds. Goodluck!


0 sahabat mencelah: