Sunday, October 20, 2013

Stay

All along it was a fever
A cold sweat hot-headed believer
I threw my hands in the air, said, "Show me something,"
He said, "If you dare come a little closer." - Rihanna

Assalamualaikum semua ^^

Hai hai hai! Aku baru je balik jamuan raya kat kolej. Wah bahagia betul perut kekenyang macam ular sawe gini. Mihmuhmih. Alhamdulillah rezeki Allah. Ceh balik-balik bilik terus rasa nak menaip haa gitu.


Yup! When life gives you lemons, make lemonade! Bila Allah turunkan batu kat kita, jadikan itu sebagai tapak untuk kita berdiri. Kenal Taylor Swift tak? Setiapkali dia sedih, dia buat lagu. 88 kali dia putus cinta kena tinggal teman lelaki, 88 kalilah dia buat lagu. Cewah! Tapi yang best nya, lagu yang dia buat semua best. Semua masuk carta billboard. Beza betul dengan aku. 88 kali aku sedih, 88 kalilah aku perabis duit pi shopping. :O

Aku rasa aku ni banyak sangat aa tengok cerita korea. Hari-hari aku harapkan benda yang mustahil. Kekadang bangun-bangun subuh aku terus tengok tarikh kat handphone. Harap-haraplah aku masih kat tahun 1999. Ceh. Hampeh. Dah 2013 pun tak boleh terima. Puih.

Kenapa? Sebab aku nak selamanya hidup aku kat zaman 1999. Seronok. Walaupun itu adalah zaman yang aku selalu kena marah sebab nakal tahap gaban. Aku tak serik. Sebab aku tak tahu rasa bersalah. Yang aku tahu, nakal-nakal macamana pun aku ni, aku tak pernah kisah pandangan orang pada aku. Aku boleh nangis sesuka hati aku bila kena marah dengan mak, aku boleh gelak-gelak macam setahun tak gelak bila main dengan kengkawan aku. Masalah? Apebenda tu? Haha lol.

Aku menyesal tau. Menyesal sebab dulu masa kekecik, aku nak sangat cepat besar. Aku nak sangat buat benda-benda yang cuma orang yang dah besar boleh buat. Sebab, aku ingat semua orang ada kisah Cinderella dia sendiri. Koman-koman pun Snow White lah kan. Happily ever after. Banyak magic. Itulah. Aku ingat aku boleh feeling-feeling Cinderella bila dah besar. Zaman kanak-kanak aku banyak sangat ditipu cerita-cerita fairytale camtu. Puih.

Manusia memang sifatnya macamtu. Nak benda yang indah-indah je. Tapi tak salah bermimpi kan? :)


Selamat malam semua.
* mimpi jadi Rapunzel versi Barbie awwhhh :') *

0 sahabat mencelah: