Monday, April 9, 2012

Approved.

Assalamualaikum semua :)

ABPBH dah habis tapi entri kali ni bukan nak gosip pasal tu pun. tolonglah,i tak main lah gosip2 retis nih. tapi sedikit kecewa lah sebab aku harap sangat pakcik Jamal Abdillah perform malam tadi. i'm his biggest fan tau!sejak darjah dua lagi woo..hahahahahah..ok stop!

actually aku rasa aku dah buat tindakan yang tak tahu lah nak kategori bijak ke tak. aku dah approve insan yang aku pernah remove. bukan remove dari hidup aku tapi dari fesbuk jee..keh3..bunyi lagi nak gempak wok!:p

dia lelaki bukan muhrim pertama yang aku tangisi zaman aku jahil2 dulu..dia bukan cinta monyet pertama aku tapi dia yang paling melekat dalam kepala hotak aku. sebab,dia insan pertama yang aku mohon pada Allah  untuk dipertemukan jodoh dan aku bersungguh nak sayangkan dia habis-habisan sebagai yang pertama dan terakhir walaupun masa tu aku baru 16 tahun. lawak kan?:')

ceritanya, kitorang tak pernah date and ofkos lah tak pernah pegang2 tangan sekalipun..cehh!:p dia tak pernah berkasar dgn aku and selain parents,dia orang yang aku selalu mintak pendapat. aku terima fast trek MARA ni pun untuk dia. aku nak habis belajar cepat supaya dia tak perlu tunggu lama. and yup!dia dah bekerja dan dia bukanlah sebaya dgn aku..dia tua sikit..hahah!

tapi mungkin Allah lebih tahu. bukan mungkin tapi betul! Allah tahu apa yang hambaNya tak tahu. sama ada aku yang tak layak untuk dia atau dia yang tak mampu membimbingku kelak. kitorang tak ada jodoh. dia terima cadangan bapanya untuk ditunangkan dengan pilihan keluarga diorang tanpa bantahan. dan mungkin itu yang buat aku terkilan. mungkin dia tak pernah terlintas sikitpun untuk menghalalkan segala yang haram antara kitorang walaupun hakikatnya aku berfikiran terlalu jauh pada dia.

yang paling sentap,kitorang akhirkan semuanya malam sehari sebelum aku masuk UTM. UTM yang aku pilih untuk masuk pakai result trial spm untuk dia (hakikatnya aku pilih uia tapi macamane entah boleh dapat utm -.-'). sedih x?kkahkahkah!:')

dan yang lagi bongeknya,aku masih mengharapkan dia (masa tu lah). aku masih contact2  mesej2 calling2 dgn dia macam tak ada apa2 pernah jadik walaupun setiap malam mata aku lebam. yekk! sampai detik dia betul2 masuk meminang calon pilihan parents dia,aku buat keputusan untuk lupakan dia. setiapkali dia mesej,aku suruh farahani yang replykan. ayat2 farahani memang makan dalam habis lah kan..kkeh3. dia tahu tu bukan mesej yang aku taip. dia tahu tapi aku buat2 macam 'ye betul aku yang kau kenal dulu bukan aku yang sebenar'..:p

sebab apa aku remove dia dari fesbuk? sebab aku tak boleh tengok dia tiap2 hari. aku tak boleh go on. tu pasallah. harharhar iyek betullah aku mase tu!keh3

sekarang aku rasa bukan masa yang sesuai untuk main lari2 plus nyorok2 lagi dah. berdosa putuskan talian persaudaraan kan? aku dah besar..dah boleh fikir. aku nak bersahabat dgn dia walau bukan macam dulu. aku dah boleh go on dah sekarang.cehwah!

aku doakan majlis pernikahan dia berjalan lancar bulan 10 ni..semoga dia bahagia sampai anak cucu..amiiin!:)

sekarang fobia ke nak sayang kat orang??oh nooo..aku sayang je semua orang cuma yang melimpah ruah tu tidaklah..sayang sesame sedare ye tak?aku tak suka membazir..sayang orang lebih dari orang sayang aku is not my style anymore..keh3..start dah merapuk meraban memalam gini..-.-'

maka mata ni pun mengantuk sudah.nites u'olls (gaya mak jemah johara :p)
wassalam :)

0 sahabat mencelah: