Friday, September 16, 2011

Penjaga Hati

mood: pintu rezeki sedang dibuka..:)

assalamualaikum...

hai semua...hmmm...tak tahu nak ngadu kat sape so aku prefer untuk lepaskan di sini supaya hati aku kembali senang lepas ni..macam biasa lah kan..

untunglahh aku punya banyak kawan..memang sejak tadika lagi aku senang nak dapat kawan..aku jenis yang suka memulakan persahabatan..sampai sekarang pun alhamdulillah aku ada ramai kawan..tapi kawan yang datang dan pergi lebih ramai daripada kawan yang setia di sisi dalam semua keadaan sekalipun..biasalah..hidup..

aku pernah ada macam2 jenis kawan..kawan yang bila depan kita sangat ikhlas tapi belakang bukan main lincah mulut..kawan yang berkawan dgn kita sebab nak something..kawan yang sekali gaduh,,gudbai forever..kawan yang sanggup jadikan bilik dia bilik aku jugak..kawan yang sanggup tidur sekatil setilam dgn aku..kawan yang "terjatuh hati" kat kawan sendiri..kawan yang macam family..:)macam2 lahh...

tapi aku tak jumpa satu kawan sejak aku lahir lagi...kawan yang jadik tempat pertama aku jadikan sebagai penyimpan rahsia..aku tak de kawan yang tu...bukan sebab memang takde..ramai je member2 aku yang boleh aku buat port..tapi setiap kali aku nak cerita pada seseorang,,hati aku mengeras..hati aku tak izinkan aku untuk berkongsi masalah dengan orang2 yang aku sangat percayai..aku tak tahu kenapa..:(

bila hati aku tersentuh sebab member,,aku tak tahu nak cerita kat sape..sebab aku tak nak jadik kawan yang makan kawan...KECUALI bila aku betul2 bengang,,mulut pun dah tak tapis2 dah bila aku bengang..tapi sejam dua lepastu,,mula lah aku macam menyesal sebab mulut cabul sangat..tapi sebab dah terlepas cakap dah pun,,menyesal tu cuma dalam hati jelah..well,,aku manusia biasa..bukan malaikat..

aku memang sensitif tapi sehabis boleh aku tak nak ada satu pun member2 aku yang terkecil hati dgn aku..biar lah aku yang terasa daripada diorang yang bermasam muka..aku tak kisah kena maki hamun dengan member sendiri kalau tu harga sebuah persahabatan..aku tak kisah untuk nampak bodoh asalkan aku tak hilang member..

memang...susah sangat nak jaga hati semua orang..aku masih belum expert part tu lagi...tapi sangat senang untuk aku jaga hati sendiri..macamane?aku cuba untuk faham semua orang,,aku cuba untuk tak naikkan suara walau sekalipun dengan diorang...aku cakap pada diri sendiri,,"lama2 nanti aku akan biasa dengan situasi ni"..mudah kan?

apa2 pun,,aku still manusia biasa..i do make mistakes but don't encounter them as the top point of the end  of our friendship..:)

warning!semua cerita ni bukan pasal sesape tapi tiba2 aku rasa nak tulis mende2 macamni..adios!(n.n)v

0 sahabat mencelah: