Wednesday, May 18, 2016

[TRAVEL & BACKPACK] ITINERARI TRIP SOLO SEHARI KE PENANG DENGAN BAJET BAWAH RM150!

Hai assalamualaikum!

 Seperti yang dah dijanjikan, ini adalah full itinerary untuk solo backpacking trip aku ke Penang haritu dengan menaiki public transport. Kat bawah ni aku sertakan sekali route bas CAT sebab kat area bandar Georgetown memang nak pergi memana lagi senang pakai CAT. Dahlah free tak payah bayar! Jimat tenaga nak angkut beg lagi hahaha.

CAT route




So inilah itinerary aku berbackpack di penang dalam masa satu hari dengan bajet yang rendah. Actually banyak jelagi boleh pergi tapi stamina aku ni tak setinggi gunung, kaki pun asyik lenguh je hahahaha so aku limitkan lah tempat tempat. Kalau dapat, next time nak pergi area Teluk Bahang pulak. Masuk Taman Negara Penang, rentas titi, main escape fuhh mesti best.

Okaylah. Next entri aku akan kongsi hasil research aku selama sebulan sebelum pergi penang sorang sorang ni haha! See you next time! Xoxo




0 sahabat mencelah: