Tuesday, September 17, 2013

Takkan Terpisah

 Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku
Tersimpan takkan pernah berubah - Black

"Learn to love yourself before loving others"
"Don't find your faults in others"
"You can't get out of the hole by pulling others into it. You have to climb out!"

Ini. Yang atas-atas ni. Ini semua yang aku belajar dalam kelas Reading for Specific Purpose harini. Well somehow, I felt as if those words are meant for me. Setepek kena kat batang hidung sendiri. Tak pernah sekali aku tak bandingkan diri aku dengan orang lain. Tak pernah. Rasa down, rasa riak. Dedua aku rasa walaupun pada keadaan yang berbeza.

Kesian pada diri sendiri yang selalu dibanding-banding dengan manusia lain. I should accept my ownself for who I am, shouldn't I? Then only can I appreciate me myself and that is what love is all about aite? Ha-ha.

Banyak-banyak masalah dalam dunia ni, masalah yang paling susah nak jumpa jalan hidup - masalah dengan diri sendiri. Sebabnya, benda ni yang jadi akar kepada masalah-masalah yang lain. Macamtu, macamana nak hablum minan nas? Habislah hati-hati lain yang tak terjaga makin terabai.

Jangan tanya lagi apa masalah aku sebenarnya sebab aku pun tak tahu. Aku tak tahu apa yang hati aku mintak. Aku tak tahu apa yang boleh buat aku puas. Aku tak tahu. Kadang-kadang sampai satu tahap aku tak faham dengan diri sendiri. Caca marba sangat. Kite sendirik tak boleh nak faham diri kite, takkan nak expect orang lain paham kite ye dok?

Well, I always have friends. Sooo many friends. But only a little who stay to be friends. And out of them all, I know, there might be only one or two who will stay as friends. Betullah gamaknya, yang betul-betul boleh tahan dengan aku tu memang 'jjang' lah! :)

Dear world, what say you?

p/s: I've bought my dear girlfriend a beautiful cake for her birthday. Now still thinking of how to surprise her. By the way, Tasik UTM is sooo peaceful at night. Feel like sleeping here tonight lolz.

0 sahabat mencelah: