Wednesday, June 6, 2012

Aku Jahil..Maafkan Aku...

Assalamualaikum..

" bapak aku tak bagi aku simpan benda2 macam ni kat rumah. "

 tersentak aku bila aku dengar azreen cakap macam tu sambil usap2 teddy bear kesayangan aku tu.

" bapak aku kata nanti malaikat tak masuk. kalau ada gambar pun tak boleh letak kat rumah sebenarnya."

lagi aku terkejut! biar betul?! so,lepas je azreen dengan wani keluar dari bilik aku, terus aku bukak google. aku nak cari hukum simpan teddy bear dalam rumah. jumpa! salah satu website yang aku bukak adalah page B.A.I.K (<-- sila tekan untuk bukti kukuh). ada banyak lagi website yang aku bukak dan semua cakap benda yang sama; malaikat takkan masuk rumah kalau ada teddy bear/patung yang cukup sifat. Allah melarang sebarang perkara yang boleh membawa kepada syirik. menyimpan patung serupa macam menyimpan berhala walaupun tiada niat untuk menyembah. melainkan patung tu jadi mainan kanak2. i'm not even a kid although i sometimes do behave like a kid. ye, aku dalam proses untuk menjadi lebih baik dan untuk tu,aku perlukan rahmat Allah tapi macamana aku nak dapat rahmat Allah kalau malaikat pun taknak masuk bilik aku? :'(

what should i do? how can i throw them away when my friends gave them to me as gifts? Allahuakbar.. jahilnya aku. sungguh. aku tak tahu even hukum hakam agama yang basic macamni. yes, i'm changing myself to be better and yes, hukum tetap hukum. niat tak menghalalkan cara. dalam masa yang sama, aku nak hargai setiap pemberian orang kepada aku. :'(

aku harap sangat korang faham aku. starting from now, i'll keep the teddy bear inside my locker. it's quite hard for me since i slept with them everynight especially Undertaker. aku minta maaf sangat2 sebab dah buat korang habiskan duit korang untuk belikan aku Undertaker. aku minta maaf sebab aku jahil. aku tak tahu hukum simpan teddy bear. aku minta maaf....... :'(

aku harap korang still nak berkawan dengan aku lepas ni...:( aku janji takkan mintak apa2 lagi dah..

wassalam................

3 sahabat mencelah:

asyiqeenMdNor said...

it's okay babe. Aku faham. Same goes to me, aku pun tak tahu. Soryy babe ;(

Zira said...

jgn sedih. :)

ada hikmahnya kwn bg teddy bear tu. kalau dorg tak bagi, sasa mesti tak tahu hukum simpan teddy bear kan?

:D

Mrs. Caspian said...

iqeen, thanks...sorry sgt ye..:(
tapi aku tak dapat masukkan dalam loker pun buat masa ni..tak muat..huhu.

cik zirah ooii..yes,ada hikmahnyee..kalau tak,sampai ke tua aku tak tahu..:')