Wednesday, April 20, 2011

aku takut kesunyian........

hari ni macam2 jadik dalam hidup aku....hati aku separuh hilang dibuatnya....semua teguran betul2 terpacak tepat  ke arah lubang hidung aku....rasa macam badanku yg ringan ni *perasan sekejap* melayang2 kene tiup taufan...rase macam kena sedut dalam sinki yang tersumbat pun ada....aku lah perempuan yang bersuara lantang yang dikatakan itu......aku lah yang selalu makan satu meja dgn budak lelaki...aku lah juga yang mengetuai virus kebisingan yang melampau di kafe...aku lah yang berjalan sampai lewat malam....bertepek2 melekat kat muka aku setiap teguran tu....dah tak perlu pakai compact powder tebal2...cukuplah setiap kata2 itu memenuhi ruang mukaku...bertindih2...............

tak apalah....kita ambil dari sudut positif....jgn terus menerus menuding jari tapi refleksilah diri sendiri....andai perbuatanku selama ini tidak disenangi banyak pihak,,,aku sedia memperbaiki diri sendiri...tapi satu yang sukar utk aku tunaikan....aku tak mampu merubah kelantangan suaraku yang pernah menjadi suatu kebanggaan tatkala aku berjaya merangkul anugerah pembahas terbaik suatu ketika dahulu....aku tak mampu mengubah kelantangan suaraku...maaf...........**macam poyo je..heheheh****

petang tadi,,tiba2 aku teringin nak makan kek sekreto resipito (secret recipe)...so,,aku pun ajaklah meen dgn iqeen..maklumlah,,dah cuak nak ajak budak lelaki..ada sahaja suara yg menegur nnti...preventing is better than cure rite??:)

malam.......perut berokestra sudahhh...noer pun dah memekak kat telinga,,ajak makan....so,,dgn malasnya aku pun bersiap...meen tak mau pergi..kirim je tahunye...hannah sakit perut...so,,aku ber'dating' berdua je dgn  noer....pang pung pang pung...sampailah ke meranti....nampak maA,,pejol,,teylorh..masing2 mcm dah habis mkn...alah,,dorang mesti nk teman kitorang mkn punye...so aku dgn noer pergi beli air lepas order nasi goreng....tibe2 noer bersuara sayuu....

alaaaa...syeza.....dorang dah nak balik........

aku toleh dan nampak anak2 dan menantu2 serta cucu2 ku berlalu...aku melambai sayu...membayangkan perkara yang sama bakal berlaku dalam tempoh 6,7 bulan lagi.....segera aku menarik tangan noer dan berlalu ke meja makan..sebaik duduk,,aku toleh kanan,,toleh kiri,,,,kosong. tak ada sorang pun manusia duduk bersebelahan kitorang!!!oohh,,,bosannye......inikah yang akan berlaku bulan 9 nanti??tiba2 aku dan noer terbayangkan benda yang sama...bayangkaaaannnn....

"pada suatu hari yg hening,,setelah sekian lama tak melepak di meranti disebabkan kedudukan kolej yg agak jauh (almaklumlah dah duduk ikut course kan..),,korang pun terdetik utk pergi makan kat meranti..tiba2 korang ternampak 'ahli keluarga kpg' yg dulunya susah berenggang,,sedang duduk bergelak tawa dgn kawan2 baru...korang hanya mampu perhati dari jauh...selang beberapa minit lepastu,,korang nampak geng yang duk gelak2 tu bangon sambil bergelak x henti2,,lalu sebelah korang...korang saling senyum tapi x ada apa utk diungkapkan...rasa macam ada gap antara korang......"

bukan salah siapa2 tapi itu mungkin akan berlaku beberapa bulan lagi.....yang aku pasti,,aku sayang korang sangat2..aku x mampu menjangka apa yg akan berlaku tapi hati aku rasa x sedap lepas teguran2 daripada senior tu.....korang sedar tak,,kita dah tak makan malam sama2,,tak temankan makcik ktho tutup kafe lagi dah,,...aku cuba utk fikir positif...okeh,,semua sibuk dgn projek dinner...tapi.....aku rasa...hmmmm....biasalah,,perempuan memang suka fikir lebih2...hehehehh...eh,,aku ni perempuan ke??oppsss!!hahahaah!!!

satu pesanan bapa mertuaku (madhi abdullah) yang aku semat di dada...pedulikan apa yang org kata..korang dah besar,,dah tahu jaga diri...apa masalah diorang??..lepak2 je...solat dgn study jgn lupe...memang aku sayang lebih lah kat bapak mertua aku sorang nih...hehehehe...

lepas aku tulis blog ni,,aku dah rasa lega sikit walaupun jauh dalam hati aku,,masih ada secalit rasa yang menyatakan......AKU TAKUT KESUNYIAN!!!!

2 sahabat mencelah:

minda perkasa said...

dr rahman kate gurl punye imaginasi rendah...
tapi imaginasi ko melampau-lampau la plak...hehehe

minda perkasa said...

dr rahman kate gurl punye imaginasi rendah...
tapi imaginasi ko melampau-lampau la plak...hehehe