Friday, January 10, 2014

Jodoh Pasti Bertemu

Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu - Afgan

Assalamualaikum semua :)

Dah masuk mukasurat yang ke 10 dalam 2014 rupanya. So far so good. A bit tense tho. Halsu iesseoh!

Eeee eee jiwangnya lagu. Haha. I loved listening to Afgan's. Suara dia memang masuk dengan jiwa aku. Owlolololoo. Serius lah. Suara cemni yang boleh buat hati perempuan cayaq tuuu. Heh over tau. Dah 2014 pun over.

Honestly, 2014 tak bagi permulaan yang baik pun pada aku. The atmosphere smelled quite bad. I know I shouldn't complain. Sampai satu tahap aku terlupa yang aku manusia yang beruntung. Aku terlupa untuk bersyukur. 

Dalam 10 hari yang terawal ni, sikit lagi aku nak tumbang. Aku lupa aku ada banyak tongkat untuk menyokong. Aku rasa macam aku lah yang punya masalah paling besar dalam dunia. Aku sorang je lah yang Allah nak uji kenkononnya. Iman takat kulit bawang potong 18, dah sibuk nak bermegah-megah dengan ujian Allah. :(

I talked too much with my brain nowadays. Too much until I can hear my brain shouted back at me. It was tiring. I slept too much. I ate too little. I cried for no reason. I grew eyebags. I dropped my weight. I messed my hair. I ruined my bedroom. I wore the same tudung each day for two weeks. I wore crumpled clothes. I only touched my notes about 6 to 7 hours before the exam starts.

Tak tahulah apebenda yang aku besar-besarkan sangat. Astaghfirullah. Malu lah macamni. Malu pada pakcik tua yang susah-payah kumpul duit syiling buat bayar yuran sekolah cucu. Aku yang lagi separuh jalan ni boleh bazir-bazirkan duit rakyat pulak macamni. Dah dapat masuk U lepastu buat kepala sendiri. Bad me. :(

Just yesterday I realized I should come to my senses. Know my place, know where I stand. I should worry for nothing. Because Allah is there and will always be. He knows best. Alhamdulillah ya Allah. Alhamdulillah for everything.

And now I feel good just by having that thoughts. :)

Till then! ^^

Sambil tenung dinding, sambil tunggu jodoh sampai. Big LOL

5 sahabat mencelah:

reenapple said...

Stay strong.

Mrs. Caspian said...

Will do! :D

Anonymous said...

Assalamualaikum...sentiasa sabar dengan ape yg kamu hadapi..buang yg negatif ambil yg positif...jangan terlalu memikir perasaan yg remeh temeh ni buat sakit kepala je...kalau tenung je dinding 2 sampai ketua la X sampai jodohnya hahaha...jodoh rahsia Allah insyaAllah kamu akan dpt jodoh yg baik satu hari nnti amin....:-)

Mrs. Caspian said...

Waalaikumsalam. InsyaAllah akan terus sabar. Sebab aku tau Allah uji sebab Dia sayang. Thanks btw :)

Anonymous said...

Welcome:-)